Cuma, Kasım 29, 2019
Hepimizin günlük hayat içerisinde yapmak istediği işler için zamanı vardır. Buna rağmen her gün işlerimizi bir türlü yetiştiremez ve sonsuz bir kargaşa yaşarız. Peki ama bu kadar zamanımız varken neden bu kargaşa? Hiç kuşkusuz bunun nedeni “zamanı doğru planlayamamak”tır.
Zamanı doğru planlamayı öğrenmek; yaşamımızda yapmak istediğimiz tüm işlere zaman ayırabilmek ve stresten mümkün olduğunca uzak yaşayabilmek için gerekli bir adımdır. İşte zamanı yönetmek için hazırladığımız basit ve uygulaması kolay 10 ipucu: 1. Amaçlarınızı ve hedeflerinizi belirleyin.
2. Sizi bu amaçlara ve hedeflere götürecek yol haritasını çizin.
3. Kendinize ve içinizdeki güce güvenin, önyargılarınızdan uzaklaşın.
4. Tüm planlama ve organizasyon süreçleri için kendinize zaman ayırın.
5. Kendinize bir “to do list” (yapılacak işler listesi) oluşturun.
6. Her adım için esnek olun.
7. Günün hangi saatlerinde daha enerjik ve verimli olduğunuzu belirleyin.
8. Mükemmeliyetçi olmayın.
9. Hiçbir şey için fazla vakit harcamayın ve işlerinizi asla ertelemeyin.
10. “Hayır” demeyi öğrenin.
Yorum Gönder